135 resultater fundet

    Blogindlæg (12)
    • Hvis jeg var en dreng

      Hvis jeg var en dreng er et kombineret sammenspilsmateriale og musical der henvender sig til 3-5 årgang. Sammenspil og sociale kompetencer: Det larmer. Det lyder ikke godt. Det er uoverskueligt. Ja, men musik og sammenspil i særdeleshed, giver mulighederne for at integrere, udfolde sig, styrke personligheder mm… Kom godt i gang: Når en ny sang skal indøves er et godt sted at starte, at alle lære sangen at kende. Det giver en fortrolighed hos børnene der betyder at de kan finde ind igen hvis de ”falder ud” når først sammenspillet kører… … og så skal der spilles!!! Hvis jeg var en dreng – Sammenspilsmateriale for 3-5 klasse. ISBN 978-87-93355-00-2. . Nodehæfte 44 sider og CD pris 149,- . Link til manuskript - Link til gennemsyn

    • MUSIK SOM UNDERSTØTTENDE UNDERVISNING (1)

      juni 22, 2016 Hvad er god USU? I aftalen mellem regeringen og de øvrige partier bag skolereformen er det første overordnede mål at: ”Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige de kan.” (KL. s.1) Dette skal ske ved at give mulighed for at arbejde med en lang række elementer, der understøtter og udvikler elevernes ”alsidige udvikling og læringsrelevante kompetencer, alsidige læringsstrategier, tilegnelsen af viden og kreativitet, motivation, refleksion, bedre undervisningsmiljø og trivsel.” (KL. s.2) Det drejer sig bl.a. om varierede og differentierede læringsformer, der udfordrer både fagligt stærke og fagligt svage elever, praktiske og anvendelsesorienterede undervisningsformer, der åbner skolen mod den omgivende verden, tilegnelse af viden, innovation, entreprenørskab og kreativitet, der gør eleverne i stand til og giver dem forståelse for at omsætte viden til produkter af værdi for andre, og understøttende læringsaktiviteter, der har til formål at udvikle elevernes undervisningsparathed ved at arbejde med deres sociale kompetencer, alsidigeudvikling, motivation og trivsel. (KL. s.3) Det drejer sig med andre ord om at ”lære at lære bedre”, så eleverne på sigt er i stand til at efterleve samfundets krav om at kunne tilegne sig evner, således at de kan videreuddanne sig indenfor en lang række forskelige områder og derfor være væsentlig mere fleksible end de foregående generationer. Altså at skabe sig en referenceramme, der stadig vil være brugbar til videregående studier efter endt folkeskole. Ilona Antal-Lundström beskriver i sin bog ”Musikkens gave” 2001, begrebet ”Ressourcekundskab” som en form for viden, der udvider forståelsen, således at hjernen i større udstrækning bliver i stand til at modtage, dechifrere og behandle ny viden. Hun beskriver, hvordan musik og matematik er de optimale fag til at udvikle denne ressourcekundskab, da disse fag indeholder en stor del abstrakte og neutrale kodesystemer, der gør det lettere at forstå og bearbejde logik og strukturer. Og jo tidligere indsats des større udbytte. Ilona Antal-Lundström mener, at hvis ressourcekundskaben prioriteres og skal have størst effekt er det vigtigt at alle fag tænkes som et middel til at styrke elevernes alsidige udvikling og tænkning, så de på den måde lærer at se et fag i en større sammenhæng og perspektiv. I faget musik udvikles denne ressourcekundskab mest effektivt i den tidlige skolealder. I andre fag sker denne udvikling først senere, når der er tilegnet en tilstrækkelig stor viden om faget til, at eleverne er i stand til at se faget i en større sammenhæng. (Antal-Lundström, 2001) Dette bakkes op af Kjeld Fredens, der mener, at musikken danner grundlaget for et ”fleksibelt og dynamisk læringssyn for et skolesystem, hvor fag ikke længere er målet, men middel til opfindsomhed og kreativitet.” (Lyhne, 2012. s.3) Pasi Sahlberg, som er gæsteprofessor ved Harvard University, mener, at der skal være meget mere plads i skolen til kreativitet og leg. På den måde vil eleverne blive mere aktive deltagere i at opnå viden i stedet for at sidde passivt og modtage viden fra læreren. (Richter, 2016. s.1) Det drejer sig med andre ord om at få viden ind ved at inddrage andre læringsstile og støtte læring gennem elevens kropsligt lagerede erfaringer. Her ser jeg at musikfaget får en merværdi end blot musik i sig selv. Musikken kan gennem et målrettet og kontinuerligt arbejde blive en del af børnenes habitus. Ved at lege musikken ind skabes der, i f.eks. en klassesammenhæng, et motiverende udviklingsrum, hvor musikkens regelsæt gradvist indlæres, samtidig med at klassens trivsel styrkes gennem fællesskab, fælles puls og fælles rammer og forståelse. Da god trivsel og et godt undervisningsmiljø er essentielt for god læring, og læring igen skaber god trivsel, kan det være svært at se, hvorfor musikfaget, trods et lille løft, stadig har trange kår, da der tilsyneladende ikke er noget i den læste litteratur, der taler imod mere musikundervisning. Netop derfor er det måske vigtigt at gøre brug af de skemalagte timer, der er afsat til USU og kæde dem sammen med de kvaliteter, musikfaget giver.

    Se alle
    Sider (20)
    • Instrumenter | smaahits

      Hurtigvisning Regnstav Ikke på lager Hurtigvisning Xylofon Goki Pris kr169,00 Hurtigvisning Ukulele pakke Pris kr329,00 Hurtigvisning Rasleæg Nino 540-2 Pris kr20,00 Hurtigvisning Rasleæg Pris kr30,00 Hurtigvisning Pianostickers Pris kr50,00 Hurtigvisning Pianostickers Pris kr30,00 Hurtigvisning Stickers til bas Pris kr50,00 Hurtigvisning Tamburin Pris kr69,00 Hurtigvisning Harmonika Pris kr45,00 Hurtigvisning Stickers til guitar Pris kr50,00 Hurtigvisning Memoryspil med lyd Pris kr199,00 Hurtigvisning Tambourine Pris kr89,00 Hurtigvisning Bjældestav Ikke på lager Hurtigvisning Oceantromme Ikke på lager Hurtigvisning Xylofon 5 toner Goki Pris kr129,00 Hurtigvisning Chiffon tørklæder Pris kr80,00 Hurtigvisning Ukulele taske Pris kr49,00 Hurtigvisning Trommestikker A5 Pris kr50,00 Hurtigvisning Wallhanger til strengeinstrumenter Pris kr40,00 Vis flere

    • Velkommen | smaahits

      Velkommen til Små Hits Nicolej Brink Året ifølge Spotify Write a comment Nicolej Brink Rytmik i indskolingen - 2. del Musik er bevægelse. Når vi spiller på mange forskellige instrumenter, danser, hopper og springer, bruger bolde og hulahopringe samt synge... Write a comment

    • Handelsbetingelser | smaahits

      Handelsbetingelser ​ Hos Små Hits betales der via Stribe. Efter købet sendes en kvittering for dit køb direkte til din email-adresse. ​ Levering Små Hits sørger for hurtig levering, og afsendes inden for 1-3 dage, dog kan der i forbindelse med ferie og helligdage forventes længere leveringstid. Vi sender din ordre samlet, så hvis én af dine varer ikke er på lager, vil det forsinke den samlede forsendelse. Vi sender vores pakker med GLS til nærmeste pakkeshop. Små Hits kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos vore pakkedistributører. For afhentning af varer aftales der tid inden afhentningen. I tilfælde af små køb der kan sendes som brev, bruges PostNord. ​ Fortrydelsesret Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i væsentlig samme stand og mængde som du modtog den. Bemærk, at du ikke må tage varen i brug og derefter forvente at kunne returnere den. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage. Omkostninger til returnering skal du dog selv afholde. For praktiske detaljer – se punktet ”Reklamation”. ​ Reklamation Små Hits yder to års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slidtage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Små Hits indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. Reklamation og varereturnering foregår ved henvendelse til følgende adresse: ​ Små Hits att. Nicolej Brink Nørregårds Alle 3 8362 Hørning Email: smaahits@nbmusic.dk ​ Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse. Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og konto-nummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv. ​ Refusion I tilfælde af returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og Små Hits har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. e-mail eller anden traditionel korrespondanceform. ​ Fragt og ekspeditionsomkostninger Udover varens pris påbeløber et gebyr på 39,- kr. til ekspedition og fragt ved forsendelser ved køb under 399,- Køb på 400,- og derover er fragtfrit. ​ Køb af downloads Ved køb af onlineprodukter og download gælder samme leveringsbetingelser. De ønskede filer pakkes hvorefter et downloadlink sendes til den oplyste e-mail-adresse. Der er ikke fragt og ekspeditionsomkostninger på onlinevarer. ​ Prisgaranti Små Hits giver prisgaranti i forhold til andre danske butikker. Blot kontakt os hvis du finder den samme varer til en billigere pris et andet sted så vil du modtage en rabatkode på prisforskellen som blot indtastes ved ordreafgivelsen. Prisgaranti dækker udelukkende danske butikker. Sider som Wish og Ebay m.fl. er ikke pr automatik indbefattet under prisgarantien da sådanne sider hverken er underlagt dansk moms eller købelovgivning.

    Se alle
  • Sort YouTube Icon
  • Facebook Black Round

Små Hits

Nørregårds Allé 3

8362 Hørning

CVR nr: 28476485

© 2023 by Just 4 Kids. Proudly created with Wix.com